Riso
Bovenaan de pagina

Nieuws

RISO COVID19 BERICHTGEVING

6 april 2020

RISO COVID19 BERICHTGEVING

Onze prioriteit is het behoud van de gezondheid van onze medewerkers, klanten evenals leveranciers. Ook is het behouden en waarborgen van bedrijfscontinuïteit en klanttevredenheid belangrijk voor ons.

Sinds het begin van de COVID-19 uitbraak volgen wij nauwlettend de ontwikkelingen, adviezen en de richtlijnen van het RIVM en de overheid. Onze prioriteit is het behoud van de gezondheid van onze medewerkers, klanten evenals leveranciers. Ook is het behouden en waarborgen van bedrijfscontinuïteit en klanttevredenheid belangrijk voor ons.

Aanbevelingen aan werknemers vanuit RISO

Op 5 februari 2020 heeft het algemeen bestuur van RISO FRANCE (RISO BENELUX valt onder het management van RISO FRANCE) alle werknemers instructies gegeven over het volgen van de voorzorgsmaatregelen die genomen moeten worden. Het vermijden van fysiek contact binnen het bedrijf is daar een voorbeeld van.

Op 2 maart 2020 is er een herinnering verstuurd naar onze werknemers met het verzoek om:

  • De gegeven richtlijnen uit te breiden tot klanten en de privésfeer;
  • De door het ministerie van Volksgezondheid aanbevolen goede hygiënische praktijken te respecteren;
  • Niet naar kantoor te komen als er symptomen zoals koorts, hoest of ademhalingsproblemen aanwezig zijn, en onmiddellijk de huisarts te raadplegen.

Vanaf 16 maart 2020 is er vanuit RISO besloten dat alle werknemers die hun werkzaamheden thuis kunnen verrichten, thuis werken. Dit is een maatregel die ook op op nationaal niveau wordt geadviseerd en wij houden ons aan deze adviezen, dit om de veiligheid van alle RISO-belanghebbenden te kunnen waarborgen. Het is voor u ook belangrijk om te weten dat wij goed voorbereid zijn op deze situatie en dat alle diensten van RISO BENELUX beschikbaar blijven voor u als klant.

De continuïteit van onze klantenservice, verbruiksartikelen en onderdelen

Er zijn tot nu toe geen productie of leverings-problemen. Dit is ons recent gemeld door ons moederbedrijf RISO KAGAKU CORPORATION (Japan). Als er in de nabije toekomst wel een leveringsprobleem vanuit Japan zal ontstaan, zal dit ons niet direct raken. Wij hebben bij RISO BENELUX/FRANCE een grote voorraad met verbruiksartikelen en reserve-onderdelen die onze klanten minstens 6 maanden zal kunnen voorzien. Tot dusver is de productie van inkt, onderdelen en machines nog niet gestaakt in Japan. Alle vracht/cargo vluchten van en naar Japan en binnen de EU zijn tot nu toe onverhinderd. Er zijn momenteel dus geen voorraad tekorten.

Onderhoud van uw apparatuur

Bij eventuele storingen en reparaties zullen onze technici u blijven helpen en bezoeken. In het geval dat er een technische medewerker door ziektesymptomen thuis moet blijven, zal er een back-up zijn van een andere technici die onder normale-omstandigheden een andere provincie dekt. Als deze situatie voorkomt kan het zo zijn dat de gemiddelde responstijd hoger is dan u normaal gewend bent van ons. Wij vragen u hier begrip voor te hebben. Het is van belang dat de veiligheid van elk technisch bezoek gewaarborgd wordt. Wij volgen de richtlijnen die het kabinet aangeeft. Denk hierbij aan het belang van voldoende afstand houden tussen personen evenals de overige hygiëne maatregelen die ons alle opgelegd zijn. Onze technische medewerkers zijn geïnformeerd over deze strikte richtlijnen. Wij vragen u vriendelijk deze nationale richtlijnen ook te respecteren als onze technici uw organisatie bezoekt.

Het hele team van RISO BENELUX dankt u voor uw vertrouwen in ons en blijven tot uw beschikking om u te helpen en uw vragen te beantwoorden. Bijgewerkte informatie zal vanuit RISO naar u toegestuurd worden in het geval dat de huidige overheidsbesluiten wijzigen. U kunt uiteraard ook eventuele updates via de RISO BENELUX LinkedIn bedrijfspagina volgen.